در این مطلب آموزشی کوتاه ما یکی از متد های عکاسی انتزاعی در خانه به شما یاد خواهیم داد که چگونه از انعکاس های ایجاد شده روی آب و روغن عکس های آبستره بسیار زیبایی بگیرید.

ترکیب بسیار ساده ای از روغن و آب می تواند آبستره های چشم گیری از سوژه های جالب ایجاد کند. با قرار دادن یک جسم ساده در جایی که انعکاس آن روی سطح آب و روغن بیفتد می توانید شکل بسیار جذاب تری را داخل آب و روغن مشاهده کنید، چرا که تصویر آن جسم در قطره بسیار کوچکی از روغن درون آب ظاهر می شود.

چگونه از انعکاس اجسام ثابت عکس بگیریم:

1: یک الگو بسازید

 

چگونه از انعکاس ایجاد شده در آب و روغن عکس بگیریم

 

یک الگو بسازید، از یک کاغذ رنگی برای زمینه الگو استفاده کنید. الگو ساخته شده را در جلوی نور اصلی خود قرار دهید، و زاویه آن را رو به پایین بگیرید. حواستان باشد که این الگو را خیلی به لامپ فلاش نزدیک نگذارید و زمانی که عکس نمی گیرید لامپ فلاش را خاموش کنید. لنز دوربین را روی حالت فوکوس دستی قرار دهید و همچنین مد عکاسی دوربین را هم روی حالت دستی بگذارید.

2: کمی روغن اضافه کنید

 

چگونه از انعکاس ایجاد شده در آب و روغن عکس بگیریم

 

نور، الگو و سینی آب را مطابق شکل قرار دهید. دوربین را بر خلاف جهت فلاش بگذارید. ابتدا بر روی یک قسمت فوکوس کنید، سپس در آن قسمت قطره هایی از روغن بریزید تا تجمع روغن در آن قسمت بیشتر باشد. برای داشتن عمق میدان مناسب دیافراگم را نزدیک به عدد ۸ بگذارید، سرعت شاتر مناسب را انتخاب کنید و عکس بگیرید.

3: رنگ ها را تقویت کنید

 

چگونه از انعکاس ایجاد شده در آب و روغن عکس بگیریم
بعد از اینکه عکس را به کامپیوتر خود منتقل کردید، عکس ها را در برنامه Adobe Camera Raw باز کنید (یا برنامه دیگری برای پردازش فایل های Raw)، سپس با استفاده از نوار های تنظیماتی غلظت رنگی و کنتراست عکس را بالا ببرید و سیاهی های عکس را هم تیره تر کنید. می توانید برای نتیجه بهتر چند عکس مختلف را در برنامه Photoshop با هم تلفیق کنید.

 


تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاه خود را بیان می کند


    دیدگاه خود را بیان کنید

    به منظور بیان دیدگاه خود لطفا ابتدا وارد سایت شوید