هوش مصنوعی گوگل بارد

هوش مصنوعی گوگل بارد چیست؟ + نحوه استفاده از Google Bard

هوش مصنوعی گوگل بارد چیست؟

همان‌طور که گفتیم، پس از انتشار چت بات هوشمند ChatGPT، از سمت OpenAI، گوگل، بارد را به عنوان هوش مصنوعی مرتبط با جستجو، در پاسخ به آن ارائه داد. البته بلافاصله پس از انتشار آن نیز عنوان کرد که ممکن است برخی پاسخ‌های گوگل بارد، کاملا دقیق نباشند.

گوگل، بارد را به چشم تجربه‌ای تکمیلی در زمینه جست‌وجو می‌داند که نسل نوینی در زمینه هوش مصنوعی است. به همین منظور هنگام کار با هوش مصنوعی گوگل بارد دکمه «Google It» را در کنار هر کدام از پاسخ‌ها خواهید دید که برای ارجاع به صفحه جست‌وجو کاربرد دارد.

دکمه نمایش نتایج جست و جو در صفحه هوش مصنوعی گوگل بارد

خبر خوب اینکه در حال حاضر، لیست انتظار گوگل بارد که در ابتدا برای محدودیت دسترسی به این ربات هوش مصنوعی اعمال شده بود، دیگر وجود ندارد و می‌توانید بدون هیچ مانعی با این چت بات کار کنید. توجه داشته باشید که بارد در ۱۸۰ کشور و با سه زبان در دسترس قرار دارد و از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند.

همان‌طور که گفتیم، هوش مصنوعی گوگل بارد نیز درست مانند ChatGPT، یک چت بات هوش مصنوعی است و درست مانند آن، برای ارتباط با کاربران، از یک مدل زبانی کمک می‌گیرد. گوگل در ابتدا از مدل زبانی LaMDA استفاده می‌کرد تا بتواند مکالمات محاوره‌ای را ادامه دهد. اما حالا از مدل «PaLM 2» نیز کمک می‌گیرد تا قابلیت‌های پیشرفته‌تری مانند تولید کد و جست‌وجوی چند حالتی را نیز ارائه دهد.

شروع کار با گوگل بارد چگونه است؟

گوگل بارد نیز دقیقا مانند سایر چت بات های هوشمند، برای ایجاد ارتباط محاوره‌ای و مکالمه‌ای طراحی شده است. این یعنی به عنوان یک کاربر، برای برقراری ارتباط با آن می‌توانید درخواست خود را در قالب متن، درون کادر متنی بنویسید و سپس ربات مربوطه (در این مثال، گوگل بارد)، پاسخ مناسب را با لحنی محاوره‌ای در اختیارتان قرار می‌دهد. در ادامه تمام مراحل کار با گوگل بارد را به صورت گام به گام می‌بینیم.

نحوه استفاده از هوش مصنوعی گوگل بارد

همانطور که میدانید گوگل بارد یک سیستم تولید متن است که توسط شرکت گوگل توسعه داده شده است. این سیستم به کمک شبکه‌های عصبی و یادگیری عمیق، قادر است به دقت و سرعت بالا متن‌هایی با طول دلخواه و در قالب دلخواه ایجاد کند. از بین کاربردهای این سیستم می‌توان به تولید شعر، نوشتن مقالات و حتی ایجاد داستان‌های کوتاه اشاره کرد. در حال حاضر، Google Bard در نسخه آزمایشی قرار دارد و فقط تعداد محدودی از کاربران امکان استفاده از آن را دارند. در این مقاله نحوه استفاده از هوش مصنوعی گوگل بارد را بررسی میکنیم.

 

نحوه ثبت نام در گوگل بارد

برای استفاده از گوگل بارد، کافی است فقط یک حساب کاربری گوگل (Gmail) داشته باشید. سپس به وب سایت رسمی آن در آدرس https://bard.google.com/ مراجعه کنید. در این مرحله، شما باید با یک حساب Google وارد سایت شوید. به دلیل تحریم کشور ایران برای انجام این مراحل بهتر است از تحریم شکن خود را روشن کنید.

همچنین میتوانید از dnsهای تحریم شکن هم استفاده کنید که یکی از بهترین آنها برای گذر از تحریم، dns شکن می باشد.

Primary : 178.22.122.100
secondary : 185.51.200.2

بیشتر بخوانید: نحوه تغییر DNS و تنظیم آن

نحوه استفاده از گوگل بارد

برای استفاده از گوگل بارد (Google Bard)، به وب سایت bard.google.com مراجعه کنید. پس از ورود با حساب Google خود، می توانید با استفاده از پنجره چت و مکانی برای تایپ درخواست های خود (به طور مشابه با هوش مصنوعی ChatGPT یا هوش مصنوعی بینگ) از آن استفاده کنید. همچنین، می توانید روی دکمه میکروفون ضربه بزنید تا به جای تایپ کردن، سؤال یا دستورالعمل خود را با صدا بیان کنید.

نحوه استفاده از هوش مصنوعی گوگل بارد (Google Bard)

در ادامه، گوگل بارد دستوراتی را برای نحوه کار با آن پیشنهاد میکند، این گزینه‌ها شامل «Reset chat» برای بازگرداندن چت بارد به حالت اولیه، «Bard Activity» برای مدیریت فعالیت‌های ذخیره شده ربات چت بارد مرتبط با حساب Google شما، و «FAQ» هستند که به شما امکان می‌دهد به پرسش‌های متداول Google Bard دسترسی پیدا کنید.

همچنین می‌توانید بر روی گزینه «View other drafts» کلیک کنید تا به سایر پاسخ‌های ممکن به درخواست خود دسترسی پیدا کنید. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا پاسخ بهتری برای سوال خود پیدا کنید.

نحوه استفاده از هوش مصنوعی گوگل بارد (Google Bard)

مانند سایر مدل‌های زبان بزرگ (LLM)، Google Bard تکمیل نشده است و ممکن است با مشکلاتی مواجه شود. گوگل هشداری را داده است که Bard ممکن است اطلاعاتی نادرست یا توهین‌آمیز را نشان دهد که نمایانگر دیدگاه‌های Google نیست.

چه کسانی می‌توانند از هوش مصنوعی گوگل بارد استفاده کنند؟

همان‌طور که گفتیم حالا دیگر هیچ لیست انتظاری برای کار با این ربات وجود ندارد و کاربران ۱۸۰ کشور با سه زبان انگلیسی، کره‌ای و چینی می‌توانند با آن کار کنند. البته هنوز هم استفاده از این ابزار در برخی کشورها مانند کانادا، ممکن نیست. ساده‌ترین روش برای فهمیدن این موضوع این است که به سایت گوگل بارد بروید و برای ثبت نام و ورد تلاش کنید، اگر نتوانستید این کار را انجام دهید، به احتمال زیاد استفاده از این ابزار در کشور محل سکونت شما امکان‌پذیر نیست.


تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاه خود را بیان می کند


    دیدگاه خود را بیان کنید

    به منظور بیان دیدگاه خود لطفا ابتدا وارد سایت شوید