آموزش تبدیل اعداد فارسی به انگلیسی و بلعکس در ورد

در این مطلب قصد داریم به بررسی نحوه تبدیل اعداد فارسی وارد شده در متن یک سند ورد، به اعداد انگلیسی بپردازیم.

در برخی از موارد کاربران اعداد متن را بصورت فارسی وارد میکنند و پس از تدوین و کامل شدن سند ورد تصمیمشان تغییر کرده و نیاز خواهند داشت تا این اعداد فارسی را به اعداد لاتین تبدیل نمایند. در سند های ورد کوچک با کمی وقت گذاشتن و تغییر یک به یک اعداد میتوان این نیاز را برآورده ساخت اما در سند های ورد طولانی و بزرگ با تعداد اعداد بالا این صرف وقت مقرون به صرفه نمی باشد.قبل از شروع به کار به چند نکته توجه نمایید:

نکته: این روش در ورد 2010 آموزش داده شده و عکسبرداری گردیده است.

نکته: پس از انجام مراحلی که در ادامه توضیح داده خواهد شد تمامی اعداد موجود در متن تغییر خواهند کرد.

در ابتدا سند ورد مورد نظر خود را که قصد تبدیل اعداد آن را دارید توسط نرم افزار آفیس ورد باز کنید.

سپس بر روی دکمه FILE در سمت چپ نوار ابزار اصلی برنامه (ریبون) کلیک کنید تا پنجره مربوط به گزینه های این دکمه باز گردد.سپس از پنجره باز شده و نوار گزینه های سمت چپ آن گزینه Option را که در انتهای آن قرار دارد انتخاب نمایید.

تبدیل اعداد فارسی به انگلیسی در ورد

مشاهده میکنید که پنجره ای جدید با نام Word Option باز خواهد شد. از نوار گزینه های سمت چپ این پنجره بر روی گزینه Advanced کلیک کنید(۱) تا گزینه های زیر مجموعه آن در محیط اصلی پنجره باز شوند. اکنون در محیط اصلی به ناحیه Show Document Content بروید و از این ناحیه گزینه Numeral را بیابید(۲).

تبدیل اعداد فارسی به انگلیسی در ورد

 

حال با کلیک بر روی فلش کوچک کناری فیلد این گزینه، کادر آبشاری زیر مجموعه ها آن باز خواهد شد که شامل ۴ زیر مجموعه میباشد. برای تبدیل اعداد فارسی به انگلیسی کافیست بر روی گزینه Arabic کلیک کرده تا انتخاب گردد. سپس با کلیک بر روی دکمه Ok موجود در پایین این پنجره تغییرات انجام شده بر روی متن اعمال میگردد.

پس از انجام این تنظیمات مشاهده خواهید کرد که تمامی اعداد فارسی موجود در متن به سادگی به اعداد انگلیسی تبدیل خواهند شد.

نکته: درصورتی که تغییرات گفته شده را تایید و انجام دهید، این تغییرات در ورد ذخیره خواهند شد و در اسناد جدید تنها قادر خواهید بود تا اعداد انگلیسی تایپ کنید. برای رفع این مشکل در سند های جدید کافیست پس از باز کردن New Blank (سند جدید) قبل از تایپ، مراحل گفته شده در این آموزش را طی کرده و گزینه Numeral را روی System قرار دهیدو اگر می خواهید تمام اعداد فارسی تایپ شود بر روی Hindi قرار دهید.


تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاه خود را بیان می کند


    دیدگاه خود را بیان کنید

    به منظور بیان دیدگاه خود لطفا ابتدا وارد سایت شوید