لوگوهای ترکیبی
 

لوگو های ترکیبی یک نام با تصویر توأم است، پس می توان گفت این نوع لوگو یک انتخاب همه کاره و تطبیق پذیر بوده و با همکاری متن و آیکون یا ماسکات بازاریابی برند شما را تقویت می کنند.
افراد با دیدن لوگوی ترکیبی شما و مشاهده همزمان نام و تصویر در لوگو ارتباط سریع تر و بهتری با برندینگ شما برقرار می کنند. از آنجایی که ترکیب یک نماد و متن با یکدیگر تصویری متمایز و منحصربفرد خلق می کنند پس این لوگوها نسبت به یک لوگوی تصویری مفاهیم را بهتر و صریح تر منتقل می سازند.
اگر می خواهید طراحی لوگوی تصویری در مخاطب اثرگذار باشد باید هماهنگی نوشتار و تصویر در لوگوی ترکیبی به دقت در کنار یکدیگر رعایت شود. در واقع در یک لوگوی تصویری – متنی، نه تنها تصویر در حکم نماد برند و نوشتار یا متن برای نام برند هرکدام باید به صورت اختصاصی طراحی شوند بلکه ترکیب آنها با یکدیگر نیز باید در نظر گرفته شود


طراحی لوگوی ترکیبی

طراحی لوگوی ترکیبی یا لوگوی تصویری متنی به صورت ترکیبی با توجه به کاراکترها، تصاویر و حروف انجام می شود و سعی بر آن است که با تکیه بر اصول روانشناسی موجود در این موارد، نیاز مخاطب بهتر شناخته شود.این نوع لوگو بر اساس جزئیات و پیچیدگی کار به دو دسته گرافیکی و illustrative تقسیم می شوند. لوگوهای illustrative نسبت به لوگوهای گرافیکی جزئیات و پیچیدگی بیشتری دارند.
بسیاری از افراد نمی توانند در لوگوهای ترکیبی طرح های گرافیکی را از illustrative تشخیص دهند. در واقع گمان می کنند که هر دوی این ها مشابه هم هستند. اما در حقیقت تفاوت مشخصی میان این دو وجود دارد. یک طراح گرافیک باید به منظور درک بهتر کار در طراحی لوگوی ترکیبی تفاوت این دو را به خوبی درک کند.


• تفاوت لوگوهای ترکیبی با طراحی گرافیک و لوگوهای ایلاستریتیو

طراحی لوگوهای ترکیبی illustrative و گرافیکی دو زمینه جداگانه هستند. اما گاهی اوقات تمایل به همپوشانی با یکدیگر دارند. به طور معمول طراحی گرافیکی بیشتر به عنوان یک هنر تجاری و illustrative به عنوان شاخه ای از هنرهای زیبا شناخته می شود. طراحی گرافیکی بیشتر مربوط به ارتباط با مخاطب و illustrative مربوط به یک تفسیر خلاقانه است.
در حالی که طراحی لوگوی ترکیبی illustrative زمانی شکل غالب طراحی لوگو ختلاقانه بوده، امروزه طراحی لگرافیکیوگوی ترکیبی بخش عظیمی از فرهنگ معاصر را تشکیل می دهد. در حقیقت بسیاری از طراحی های گرافیکی به عنوان یک شکل هنری جدید در نظر گرفته می شوند که با طراحی لوگوی ایلاستریتیو متفاوت است.


نکات مهم در طراحی لوگو های ترکیبی 

  • با توجه به آیکونیک بودن و حالت نوشتار و تلفیق این دو مورد با هم می توان هر یک را به تناسب استفاده به صورت جداگانه مورد استفاده قرار داد.

  • هرچقدر طراحی لوگو  ساده تر باشد راحت تر در ذهن مخاطب نقش می بندد.

  • تمامی استاندارد های گفته شده در طراحی لو گوتایپ در طراحی نماد ترکیبی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

مزایای لوگوی ترکیبی برای برند شما چیست؟

 لوگوی تصویری متنی یا ترکیبی برای انجمن های اجتماعی، مراکز تفریحی، مراکز ورزشی، رستوران ها، و تیم ها مناسب است.
 از این لوگوها می توان در ساخت انیمیشن ها بهره برد.
 لوگوی ترکیبی یا تصویری متنی را می توان به راحتی از فواصل دور و سایزهای کوچک یا در کیفیت های پایین شناسایی نمود.
 امکان چاپ لوگوی ترکیبی روی تقویم یا سررسید وجود دارد.
 لوگوهای ترکیبی تأثیرگذاری بیشتری در ذهن مشتری نسبت به لوگوهای نوشتاری و لوگوهای تصویری به طور جداگانه دارند.
 امکان جداسازی متن و تصویر در لوگوهای ترکیبی یا تصویری متنی وجود داشته و در مواقع نیاز می توانید آنها را به طور جداگانه چاپ نمایید.
 تبدیل لوگوهای گرافیکی در لوگوی ترکیبی به سیاه و سفید به مراتب آسان تر از سایر لوگوها است.
 اگر از لوگوهای گرافیکی بر روی لباس ها استفاده شود بازخورد بهتری را می توان به دست آورد.
 در لوگوهای ترکیبی ریسک کپی برداری پایین است.


معایب لوگوهای تصویری متنی

 سرعت شناسایی لوگوهای ترکیبی پیچیده پایین است و مخاطبین نمی توانند به خوبی آن ها را تجزیه و تحلیل نمایند.
 تولید و طراحی مجدد یا بازطراحی لوگوهای تصویری متنی هزینه بر است.
 لوگوهای ترکیبی illustrative از انعطاف پذیری کمتری برای استفاده از انیمیشن ها و کارهای سه بُعدی برخوردارند.
 برای طراحی لوگوهای ترکیبی illustrative هزینه و مدت زمان بیشتری را باید صرف نمود.


چرا لوگوی ترکیبی نسبت به سایر انواع طراحی لوگو کاربرد بیشتری دارد؟

از آنجایی که تأثیر طراحی لوگوی ترکیبی در مخاطبین و مشتریان بیشتر است از این رو تولید کنندگان محصولات مختلف بیشتر از طراحی این نوع لوگو استقبال می کنند. در طراحی لوگوی ترکیبی یا لوگوی تصویری متنی می توانید در کنار نام شرکت، از تصاویر خاص و منحصربفردی بهره گیرید و بدین ترتیب تأثیرگذاری و ماندگاری برند خود را در ذهن مخاطب بیشتر نمایید.
از لوگوی ترکیبی یا تصویری متنی می توان برای هر نوع کسب وکاری بهره برد. در واقع روش های تبلیغ این لوگوی ترکیبی متنوع است. اگر به اکثر لوگوهای معروف نگاه کنید متوجه خواهید شد که آنها ترکیبی هستند. اکثر وب سایت ها و نرم افزارهای رایگان طراحی لوگو نیز قالب های از پیش آماده با طرح لوگوی ترکیبی یا لوگوی تصویری متنی در اختیار کاربران قرار می دهند چرا که ترکیب یک متن و یک سمبل می تواند لوگویی متمایز خلق کند.
لوگوی ترکیبی که بر اساس پیچیدگی و میزان جزئیات به دو صورت گرافیکی و illustration طراحی می شود می تواند پیام های مورد نظر برندینگ را به صورتی خلاقانه در قالب متن، تصاویر و نمادهایی منحصربفرد به مشتریان انتقال دهد. از آن جایی که لوگوهای تصویری گرافیکی نسبت به illustration دارای جزئیات و پیچیدگی کمتری هستند پس بهتر در اذهان به صورتی ماندگار نقش می بندند.
طراح باید در طراحی لوگوی ترکیبی سعی نماید که هماهنگی متن و تصویر را با یکدیگر حفظ نماید و با ترکیب سبک های مختلف یک لوگوی خاص و زیبا بیافریند. در بعضی مواقع اگر قابلیت تفکیک تصویر از متن در این لوگو وجود داشته باشد می تواند آنها را از یکدیگر جدا کرده و به صورت مستقل استفاده نمود.


تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاه خود را بیان می کند


    دیدگاه خود را بیان کنید

    به منظور بیان دیدگاه خود لطفا ابتدا وارد سایت شوید