هوش مصنوعیChat GPT

اساساً، Chat GPTیک «چت‌بات» (Chatbot) مبتنی بر هوش مصنوعی است که می‌تواند هر سوالی را جواب دهد. چت جی پی تی می‌تواند موضوع‌ها و مباحث پیچیده‌ای را در حوزه‌های تخصصی مختلف مثل فیزیک، ریاضی و برنامه نویسی درک کند.

ربات پاسخگوی ChatGPT می‌تواند مسائل پیچیده در سطح دانشگاهی را حل کند، همچنین مطالب وبلاگی تولید کند، متن آهنگ بسازد، صفحات HTML ایجاد کند و سایر مواردی از این دست را انجام دهد.

تصویر گرافیکی یک ربات درون صفحه نمایش یک لپ تاپ (تصویر تزئینی مطلب ChatGPT چیست)

تا حدودی متوجه شدیم که ChatGPT چیست و البته با مطالعه این مقاله تا انتها نکات مهم بسیار بیشتری را هم در ارتباط با Chat GPT خواهیم آموخت، اما بهتر است ابتدا به نحوه شروع استفاده از ChatGPT بپردازیم تا افرادی که می‌خواهند آن را امتحان کنند سریع‌تر بتوانند این کار را انجام دهند.

عملکرد چت جی پی تی به چه صورت است؟

ربات chat gpt با مدل زبان برنامه‎نویسی بزرگ یا LLM پشتیبانی می‌شود. به بیان دیگر این ربات برای درک زبان انسان و پاسخ دادن بر اساس مجموعه‌های بیگ دیتا برنامه‌ریزی شده است. نسخه LLM ربات چت جی پی تی، GPT-3.5 نام داشته و مدل ارتقا یافته زبان GPT-3 است. GPT-3 با ۱۷۵ میلیارد پارامتر یکی از بزرگ‌ترین و قدرت‌مندترین مدل‌های AI پردازش زبان تا به امروز است.

به لطف حجم عظیمی از داده‌های آموزش داده شده، هوش مصنوعی chat GPT قادر به تولید پاسخ‌های انسان‌مانند است و همین موضوع آنرا به رباتی شگفت‌انگیز تبدیل می‌کند.

همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های فوق‌العاده‌ی این ربات، توانایی آن در ثبت پیام‌ها و سوالات قبلی کاربران و توانایی یادگیری از آنهاست. به این صورت ربات از پیام‌های قبلی برای شکل‌دهی پاسخ بعدی استفاده می‌کند.

شما می‌توانید برای دسترسی به سرویس‌های کامل چت جی پی تی از ویزا کارت هدیه والگیت استفاده کرده و ابن نسخه را خریداری کنید.

استفاده از چت جی پی تی

چرا چت جی پی تی ترند شد؟

تاکنون محصولی از AI به این گستردگی در دسترس عموم قرار نگرفته بود و همین موضوع اصلی‌ترین دلیل ترند شدن chat GPT است. دلیل دوم، توانایی هوش مصنوعی chat GPT در مکالمه و تولید پاسخ‌های انسانی است. این ربات همچون یک دوست با شما صحبت کرده و به درخواست‌ها پاسخ می‌دهد. آخرین دلیل ترند شدن این ربات، وجود سرمایه‌گذاران مشهوری همچون مایکروسافت است.همانطور که اشاره کردیم chat GPT از سوی مایکروسافت، ایلان ماسک و دیگر افراد و شرکت‌های مشهور پشتیبانی شده و تنها این دو اسم برای ترند شدن یک محصول کافی هستند.

ChatGPT و ایلان ماسک

بنا به توییت سم آلتمن (هم‌بنیان‌گذار Chat GPT) در ۵ دسامبر، این ربات پنج روز پس از راه‌اندازی ۱ میلیون کاربر داشته و طی تنها دو ماه به رقم خیره‌کننده‌ی ۱۰۰ میلیون رسیده است. Chat GPT رکوردها را جابه‌جا کرد و به سریع‌ترین برنامه در جذب ۱۰۰ میلیون کاربر تبدیل شد. این عدد وقتی جالب می‌شود که بدانید برنامه‌های تیک تاک و اینستاگرام به‌ترتیب پس از ۹ ماه و ۳۰ ماه به ۱۰۰ میلیون کاربر فعال رسیدند.

دانلود ChatGPT

اپلیکیشن چت جی پی تی در حال حاضر در پلتفرم اندروید و iOS در دسترس است و می‌توانید آن را از فروشگاه‌های اپلیکیشن دانلود کنید. برای دانلود چت جی پی تی، به مراحل زیر توجه کنید:

  1. در دستگاه اندروید خود به فروشگاه Play Store و در دستگاه iOS خود به فروشگاه App Store بروید.
  2. در بخش جستجو، چت جی پی تی را جستجو کنید.
  3. برنامه را پیدا کنید و روی دکمه نصب کلیک کنید.
  4. منتظر بمانید تا برنامه دانلود و نصب شود.
  5. بعد از نصب، برنامه را باز کنید و از آن استفاده کنید.

در صورتی که در دستگاه خود فروشگاه Play Store یا App Store ندارید، می‌توانید فایل APK اپلیکیشن چت جی پی تی را از سایت‌های دانلود فایل‌های APK دریافت کرده و نصب کنید. اما بهتر است از فروشگاه‌های رسمی برای دانلود برنامه استفاده کنید تا از نصب و استفاده از نسخه‌های نامعتبر و مشکوک جلوگیری شود.


تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاه خود را بیان می کند


    دیدگاه خود را بیان کنید

    به منظور بیان دیدگاه خود لطفا ابتدا وارد سایت شوید