هوش مصنوعی Firefly

هوش مصنوعی در سال گذشته پیشرفت‌های چشمگیری داشت. یکی از کاربردهای هوش مصنوعی ساخت تصویر با ورودی متنی است که در سرویس‌هایی مثل Midjourney یا DALL-E (شرکت OpenAI) دیده بودیم. حالا ادوبی نیز سرویس خود را با نام فایرفلای (Adobe Firefly) معرفی کرده که یک تفاوت اساسی دارد. به ادعای ادوبی، برخلاف رقبا، این سرویس تنها با استفاده از تصاویر بدون کپی‌رایت تعلیم پیدا کرده است.

ادوبی فایرفلای | Adobe Firefly

در واقع فایرفلای چند ابزار دارد که ادوبی ۲ تای آن‌ها را منتشر کرده است. اولی درست مثل DALL-E یا میدجرنی متن را به تصویر تبدیل می‌کند. ابزار دوم نیز می‌تواند نوشته‌های هنری به سبک WordArt بسازد.

ادوبی می‌گوید فایرفلای فعلاً در مرحله آزمایشی بتا قرار دارد و تنها می‌توان از وب‌سایت به آن دسترسی داشت. با این‌حال قرار است این ابزارهای هوش مصنوعی به‌زودی به نرم‌افزارهایی مثل فتوشاپ، ایلاستریتر و پریمیر نیز بیاید.
WordArt Firefly

برخلاف سایر شرکت‌های فعال در این حوزه، ادوبی درباره تصاویری که برای تعلیم هوش مصنوعی خود از آن‌ها استفاده کرده شفاف‌تر است. این شرکت می‌گوید در تعلیم Firefly از تصاویر دارای کپی‌رایت و لایسنس استفاده نکرده تا هیچ قانونی نقض نشود.

سرویس ادوبی همچنین در استفاده نیز نسبت به رقبا ساده‌تر است. دیگر نیاز نیست برای اعمال تغییرات مختلف در تصویر از عبارات طولانی و کلمات بی‌شمار استفاده کنید. تغییراتی مثل سبک هنر، نورپردازی و نسبت تصویر به راحتی قابل تنظیم هستند. این تغییرات همچنین می‌تواند روی تصاویری که ایجاد شده اعمال شود و نیاز به generate مجدد تصاویر نیست.
ادوبی فایرفلای | Adobe Firefly

کاربرد فایرفلای در نرم‌افزارهای ادوبی

فایرفلای در فتوشاپ می‌تواند با قابلیت Outpainting‌ چیزهای بیشتری به تصاویر شما اضافه کند. در ایلاستریتور امکان ایجاد تصاویر وکتوری از نقاشی‌ها و اسکچ‌های دستی وجود دارد. در پریمیر نیز می‌توانید تنها با یک تصویر، ویدئو را کالرگرید کنید یا استایل آن را تغییر دهید.

ادوبی البته هیچ تاریخ حدودی برای اضافه شدن این قابلیت‌ها اعلام نکرده است. همچنین احتمالاً استفاده از این ویژگی‌ها به اتصال اینترنت و البته اشتراک پولی و قانونی سرویس‌های ادوبی نیاز دارد.

برای استفاده از فایرفلای باید ابتدا در این صفحه درخواست خود را ثبت کنید و سپس منتظر ایمیل قبول درخواست بمانید.

نحوه استفاده از هوش مصنوعی فایرفلای فتوشاپ

در این ادامه نحوه استفاده از هوش مصنوعی فایرفلای فتوشاپ را بررسی میکنیم.

 

بسیاری از تولید کننده های تصویر هوش مصنوعی مانند Midjourney، Stable Diffusion و DALL-E2 توجه زیادی به حق مالکیت یا کپی رایت ندارند. اما فایرفلای تنها از تصاویر کتابخانه خود استفاده می‌کند، بنابراین لازم نیست نگران مسائل مربوط به حق چاپ یا استفاده از طرح‌های دیگران باشید.

نحوه استفاده از هوش مصنوعی فایرفلای فتوشاپ

Adobe Firefly دارای یک سیستم درخواست است که در آن شما به سادگی کلمات یا توضیحات را تایپ می کنید و سیستم تصاویر را بر اساس ورودی شما تولید می کند. در اینجا برخلاف دیگر مدل های هوش مصنوعی به دیسکورد نیاز ندارید. برای استفاده از بتای Adobe Firefly، فقط باید وارد شوید یا در ادوبی ثبت نام کنید.

نحوه استفاده از هوش مصنوعی فایرفلای در وب

برای شروع تولید تصاویر با فایرفلای در نسخه تحت وب، تنها کاری که باید انجام دهید این است که وارد وب سایت رسمی ادوبی فایرفلای شده و وارد اکانت خود شوید یا یک حساب جدید ایجاد کنید. سپس شما می‌توانید از سه قابلیت اصلی فایرفلای بهره ببرید.

Text to image: با این قابلیت، شما می‌توانید با نوشتن یک متن ساده، عکس‌های متناسب با آن را تولید کنید. برای مثال، اگر بنویسید red flowers in blue vase، فایرفلای عکس‌های مختلفی از گل سرخ در گلدان آبی را به شما نشان می‌دهد. شما همچنین می توانید ابعاد تصویر، سبک، استایل، نور و دیگر پارامترها را تغییر دهید.

نحوه استفاده از هوش مصنوعی فایرفلای فتوشاپ

Text effects: با این قابلیت، شما می‌توانید با نوشتن یک متن و انتخاب یک پارامتر، افکت‌های مختلفی را روی متن خود اعمال کنید. برای مثال، اگر بنویسید Kaliboys و سمپل را روی Lava تنظیم کنید، فایرفلای متن شما را با مواد مذاب نشان می‌دهد.

نحوه استفاده از هوش مصنوعی فایرفلای فتوشاپ

Generative fill: با این قابلیت، شما می‌توانید با حذف یک قسمت از عکس خود و نوشتن یک متن، به فایرفلای دستور دهید که قسمت حذف شده را با درخواست نوشته شده پر کند. برای مثال، اگر لباس یک عکس را حذف کنید و بنویسید change wear ، فایرفلای لباس سوژه شما را تغییر می دهد.

برای یادگیری فعال کردن هوش مصنوعی Firefly  در فتوشاپ اینجا کلیک کنید.

 

 


برای ارتباط با ما و کسب اطلاعات بیشتر شماره ی خود را وارد کنید:

جهت دریافت مشاوره رایگان شماره موبایل خود وارد کنید

اگر به این مطلب علاقه مند بودید برای آموزش های بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید


تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاه خود را بیان می کند


    دیدگاه خود را بیان کنید

    به منظور بیان دیدگاه خود لطفا ابتدا وارد سایت شوید