افزایش راندمان باتری

آموزش ترفند هایی برای افزایش  راندمان باتری یکی از مهم ترین موضوع برای هر سیستمی است.اگر عادت به کار با لپتاپ دارید و مام از باتری برای شارژدهی استفاده می کنید، باید دلایل کاهش عمر باتری را بدانید تا از خاموش شدن یکباره و یا خراب شدن دستگاه خود جلوگیری کنید.


عاملان کاهش عمر باتری لپتاپ

  1. پایان عمر مفید باتری

تمام باتری های لپتاپ بعد از عمر مفید خود کم کم از کار می افتند. این تنها چیزی است که نمیتوانید از بروز آن برای دستگاه خود جلوگیری کنید. اغلب سازندگانه این نوع دستگاه ها معتقدند که هر باتری معمولا برای حدود 400 چرخه شارژ مناسب است

2.فرسوده شدن باتری

یکی دیگر از مواردی که باید مراقب آن باشید، داغ شدن باتری به دلیل خراب بودن آن است. اگر فرسوده شدن آن یکی از دلایل خراب شدن باتری لپ تاپ باشد، باید قبل از بروز هرگونه فاجعه آن را بررسی کرد. برای دانجام این کار ابتدا باتری لپتاپ خود را خارج کنید؛ اگر ترک خورده یا متورم به نظر می رسد یا دارای نشتی رسوب است، فورا استفاده از آن را متوقف کنید .

 اگر باتری لپتاپ شما ضعیف یا خراب شده فقط کافیه یکبار کارهایی که در زیر ذکر شده است را تست کنید.


روش اول:

ابتدا  باتری لپ تاپ را تا 100% شارژ کنید  و بزارین در همین حالت اتصال به شارژ بمونه. تا چند ساعت صبر کنید، بعدش از شارژ جدا تا زمانی که لپ تاپ خاموش شود باهاش کار کنید. بعد از اینکه خاموش شد چند ساعت اصلا کاری نکنید و در نهایت لپ تاپ را مجددا شارژ و ابتدا منتظر باشد 100% بشه و سپس باهاش کار کنید.

راه حل برای افزایش راندمان باتری

1-    خاموش شدن خودکار لپ تاپ به صورت مداوم
برای بررسی این موضوع باید تنظیمات  رایانه خود را که مربوط به این بخش است، تغییر دهید. قرار گرفتن مداوم در حالت اسلیپ از دلایل خراب شدن باتری لپ تاپ است. در ویندوز 10، کارهای زیر را برای بررسی تنظیمات خاموشی خودکار انجام دهید:
1. روی آیکون START کلیک کنید.
2. سپس به دنبال تنظیمات Power و  Sleep بگردید.
3. روی تغییر تنظیمات کلیک کنید. تنظیمات صرفه جویی در باتری و انرژی را بررسی کنید که میتواند شامل تنظیماتی باشد که باعث می شود رایانه مرتبا خاموش شود. هرچیزی که باعث خاموش شدن دستگاه شما شود ، کاهش عمر باتری لپ تاپ را به همراه دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 


گزینه Start Battery Calibration
 

 

روش دوم:
زمانی که لپ تاپ روشن میشه باید وارد محیط بایوس بشوید (F2/F10/F12 ) از قسمت بالا وارد تپ Power بشید و گزینه Start Battery Calibration  را انتخاب کنید.
 
 
 
توصیه می شود بعد از انجا این روش برای اطمینان بیشتر ابتدا مراحل روش قبل را انجام دهید.

 

 

 

 

 


روش سوم:

تعدادی از بهترین برنامه های بهینه سازی باتری لپ تاپ را بهتون معرفی میکنیم که میتوانید نصب کنید و از آن ها استفاده کنید.

Battery Care


Smarter BatterySmarter Battery


Battery Optimizer


Energy Manager

Energy Manager


 برای ارتباط با ما و کسب اطلاعات بیشتر شماره ی خود را وارد کنیذ:

جهت دریافت مشاوره رایگان شماره موبایل خود وارد کنید


 برای  مشاهده آموزش های بیشتر:

فرهنگ نوین

 

 


تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاه خود را بیان می کند


    دیدگاه خود را بیان کنید

    به منظور بیان دیدگاه خود لطفا ابتدا وارد سایت شوید