ساخت موزیک با هوش مصنوعی

ساخت موزیک با هوش مصنوعی + معرفی ابزار

ساخت موزیک با هوش مصنوعی می‌تواند به عنوان یکی از دستاوردهای جدید در زمینه هنر و تکنولوژی در نظر گرفته شود. در ادامه، روش‌های ساخت موسیقی با هوش مصنوعی را بررسی خواهیم کرد:

  1.  استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین: در این روش، الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای تولید موزیک با هوش مصنوعی با استفاده از داده‌های موسیقی موجود در پایگاه داده‌ها به کار می‌روند. این الگوریتم‌ها می‌توانند به صورت خودکار ملودی‌ها، آکوردها و ریتم‌های موسیقی را تولید کنند.
  2. شبکه‌های عصبی: شبکه‌های عصبی با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری عمیق و تحلیل داده‌های موسیقی، می‌توانند موسیقی‌های جدید را تولید کنند. این شبکه‌ها با استفاده از داده‌های موسیقی موجود، می‌توانند تنظیمات موسیقی را تشخیص دهند و ملودی‌های جدید تولید کنند.
  3. استفاده از نرم‌افزارهای تولید موزیک با هوش مصنوعی: بسیاری از نرم‌افزارهای تولید موزیک با هوش مصنوعی، امکاناتی را فراهم می‌کنند که به شما اجازه می‌دهند تا موسیقی را به سادگی و با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی تولید کنید. برخی از این نرم‌افزارها شامل Amper Music، AIVA، Jukedeck و Melodrive هستند.

در نهایت، برای ساخت موزیک با هوش مصنوعی، نیاز به دانش در زمینه موسیقی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین دارید. همچنین، انتظار می‌رود که با پیشرفت تکنولوژی، روش‌های ساخت موزیک با هوش مصنوعی نیز بهبود یابند.

نحوه کار مدل‌های مولد تولیدکننده موزیک با هوش مصنوعی

اجازه دهید قبل از آشنایی با بهترین ابزارهای AI مولد تولیدکننده موسیقی، ساده و مختصر با نحوه کار آن‌ها آشنا شویم. اکثر این ابزارها از فناوری یادگیری ماشینی عمیق برای تحلیل حجم گسترده از داده‌ها مثل ترک‌های موسیقی، ملودی‌ها یا آکوردها استفاده کرده سپس آن‌ها را پردازش می‌کنند و داده نهایی را در اختیار هوش مصنوعی قرار می‌دهند.


معرفی چند ابزار برای ساخت موزیک با هوش مصنوعی

۱. سایت ساخت موزیک با هوش مصنوعی Amper Music

Amper Music یکی از ساده‌ترین ابزارهای هوشمند ساخت آهنگ است که رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد. از آنجا که تولید موسیقی در این ابزار به کمک نمونه‌های آماده انجام می‌شود، برای کار با آن نیازی به یادگیری تئوری موسیقی یا آهنگسازی نخواهید داشت

در مرحله بعد، قطعات ترکیب شده، به صدایی واقعی تبدیل می‌شوند که می‌توانید آن‌ها را با گام موسیقی، تمپو، سازهای مختلف و موارد اینچنینی تنظیم کنید.

  • سایت رسمی Amper Music (+)

ارائه فضای ذخیره‌سازی ابری یکی دیگر از مزایای این سایت ساخت موزیک با هوش مصنوعی است که فرایند نگهداری و انتقال پروژه‌ها را بسیار ساده‌تر می‌کند.

قابلیت‌های کلیدی Amper Music:

  • تولید انواع موسیقی در کمترین زمان
  • ارائه میلیون‌ها نمونه آماده و سازهای مختلف
  • قابلیت بهبود و ویرایش موسیقی تولید شده
  • ارائه فضای ذخیره‌سازی ابری

۲. تولید موزیک با هوش مصنوعی آنلاین با ابزار AIVA

یکی دیگر از ابزارهای ساخت آهنگ با هوش مصنوعی AIVA است که محبوبیت بالایی در بین کاربران دارد. هوش مصنوعی این ابزار به‌طور مرتب به‌روزرسانی می‌شود تا بهترین نوع موسیقی را برای ویدیوهای تبلیغاتی، بازی‌های ویدیویی، فیلم‌ها و هزاران مورد دیگر بسازد.

  • آدرس سایت رسمی AIVA (+)

AIVA امکان تولید موسیقی از صفر را فراهم کرده و برای آهنگسازی قطعات مختلف موسیقی به شما کمک می‌کند. برای کار با هوش مصنوعی این سایت همیچنین می‌توانید از سبک‌های آماده کمک بگیرید و پس از ساخت آهنگ موردنظر، آن را ویرایش کنید.

قابلیت‌های کلیدی AIVA:

  • ارائه نمونه‌های آماده مختلف و قالب‌های خاص موسیقی
  • ارائه نسخه رایگان عالی
  • امکان ویرایش قطعات موسیقی
  • قابلیت تغییر دادن آهنگ‌های موجود

۳. سایت Soundful برای ساخت موزیک با هوش مصنوعی

Soundful می‌تواند با بهره‌گیری از قدرت هوش مصنوعی، انواع موسیقی بدون حق امتیاز را تنها با یک کلیک تولید کند. به همین دلیل می‌توانید بدون نگرانی، آهنگ‌های ساخته شده در این سایت را برای ویدیو، پادکست یا سایر پروژه‌های خود مورد استفاده قرار دهید.

  • آدرس رسمی سایت Soundful (+)

روند کار با این ابزار، سرراست و ساده است. تنها باید ژانر موردنظر را انتخاب کرده و ورودی‌های خود را شخصی‌سازی کنید تا موسیقی موردنظر برای شما ساخته شود. این روند را تا جایی ادامه دهید که بهترین و مناسب‌ترین گزینه تولید شود.

سایت soundful برای ساخت آهنگ با هوش مصنوعی

منحصربه‌فرد بودن یکی از نکات مهم ساخت موزیک با هوش مصنوعی محسوب می‌شود. الگوریتم‌های ابزار هوشمند Soundful به صورت نت به نت توسط بهترین تولیدکنندگان و متخصصان صدا آموزش داده شده‌اند. همچنین از آنجا که این آموزش‌ها بر اساس نمونه‌های تئوری موسیقی انجام شده‌اند، این سایت هرگز آهنگی تکراری تولید نخواهد کرد و حتی تمام موسیقی‌های آن به طور کامل با یکدیگر تفاوت دارند.

سایت ساخت آهنگ با هوش مصنوعی Soundful برای کاربرانی که در لیست زیر معرفی شده‌اند، کاربرد بیشتری دارد.

  • تهیه‌کنندگان: با این ابزار نیازی نیست نگران کمبود خلاقیت باشید. ساخت قطعات موسیقی خلاقانه و جدید در سایت Soundful تنها با چند کلیک انجام می‌شود. وقتی موسیقی موردنظر خود را پیدا کردید، آن را دانلود و استفاده کنید.
  • تولیدکنندگان محتوا: درباره حق امتیاز آهنگ‌ها نگران نباشید و تمرکز خود را بر کشف قطعات منحصربه‌فرد و بدون کپی رایت بگذارید که این سایت به راحتی در اختیارتان قرار می‌دهد.
  • برندها: برای داشتن موسیقی مناسب نیازی به هزینه زیاد نیست. Soundful روشی کم‌هزینه‌تر برای تولید آهنگ‌های یکتا، با کیفیت استودیویی و مناسب برای نیاز کسب‌وکارهای مختلف است.

۴. ساخت آهنگ با هوش مصنوعی Soundraw

Soundraw با صدها ساعت بررسی و یادگیری از روی آهنگ‌های مختلف، توانایی تولید راحت‌تر موسیقی را برای تمام کاربران فراهم می‌کند.

آموزش تئوری موسیقی – شروع آهنگسازی

این ابزار که قبل‌تر با نام Ecrett Music فعالیت می‌کرد، رابط کاربری بسیار راحتی دارد و انواع مختلفی از احساسات، صحنه‌ها و ژانرها را برای کاربران تازه‌کار و حرفه‌ای فراهم کرده است.

  • آدرس رسمی سایت Ecrett Music (+)

برای کار با این ابزار، ابتدا باید حداقل یکی از گزینه‌های صحنه، حالت یا ژانر را برگزینید و سپس دکمه «Create Music» را بزنید. در مرحله بعدی، هوش مصنوعی، آهنگ موردنظر را بر اساس انتخاب‌های شما تولید می‌کند. توجه داشته باشید که هربار با انتخاب تنظیمات متفاوت، به آهنگی متفاوت خواهید رسید.

هوش مصنوعی آهنگ soundraw

امکان تغییر دادن ساز مربوطه نیز وجود دارد، کافی است وارد زبانه «Instruments» شوید و گزینه موردنظر را انتخاب کنید. پس از تولید آهنگ می‌توانید تمام پروژه‌های خود را در بخش‌های مختلف دسته‌بندی کرده و آن‌ها را مورد استفاده قرار دهید.

قابلیت‌های کلیدی ابزار Soundraw:

  • ارائه نسخه آزمایشی قبل از ثبت‌نام
  • رابط کاربری سرراست و راحت
  • روند ساده برای تولید موسیقی
  • ارائه برنامه‌های اشتراکی مختلف

5. آشنایی با ابزار تولید آهنگ آنلاین Loudly

موتور پخش پیشرفته Loudly، با کمک گرفتن از بیش از ۱۷۰۰۰۰ حلقه صوتی تنظیم شده، توالی آکوردها را به طور همزمان دنبال می‌کند. همچنین، ترکیب منحصربه‌فرد سیستم‌های خبره با شبکه‌های مولد، Loudly را به ابزاری بسیار عالی برای تولید موسیقی‌های معنادار تبدیل کرده است.

  • آدرس رسمی سایت Loudly (+)

این سایت ساخت آهنگ با هوش مصنوعی به روشی ساده، موسیقی موردنظر شما را تولید می‌کند. روند کار با ابزار Loudlyبه شرح زیر است:

  • ساخت آهنگ: ژانر و سایر گزینه‌های مرتبط را برگزینید تا آهنگ منحصربه‌فرد شما ساخته شود.
  • تولید قطعات موسیقی: در کمترین زمان، قطعات موسیقی مختلف را دریافت کرده و بشنوید.
  • ذخیره‌سازی و دانلود: گزینه‌های موردنظر خود را انتخاب کرده، آن‌ها را به کتابخانه ببرید یا بلافاصله دانلود کنید.

قابلیت‌های کلیدی Loudly:

  • سادگی استفاده
  • ارائه کیفیت بالا در خروجی
  • ارائه برنامه‌های اشتراکی مختلف، همراه با یک نسخه رایگان
  • پیشرفت سریع

۶. سایت ساخت آهنگ با هوش مصنوعی Boomy

Boomy با قابلیت تولید آهنگ‌های مختلف در کمترین زمان ممکن، امکان ساخت موسیقی منحصربه‌فرد را برای تمام کاربران فراهم می‌کند. سادگی و سرعت بالای این ابزار، موقعیتی عالی می‌سازد که می‌توانید از آن برای کسب درآمد از AI استفاده کنید.

  • آدرس رسمی سایت Boomy (+)

پس از انتخاب فیلترهای موردنظر، دکمه «Create» را بزنید تا هوش مصنوعی Boomy در کمترین زمان ممکن، آهنگ را برای شما بسازد. سپس می‌توانید قطعه موردنظر را رد کرده یا بپذیرید. در همین حین، هوش مصنوعی نیز پروفایل شخصی شما را بر اساس انتخاب‌هایتان می‌سازد تا بهترین گزینه را برای درخواست‌هایتان تولید کند.

قابلیت‌های کلیدی Boomy:

  • ارائه نسخه رایگان
  • قابلیت تولید موسیقی برای کسب درآمد
  • ارائه ویژگی‌ها و توانایی‌های مختلف
  • ساخت پروفایل شخصی سازی شده برای کاربر


    جمع‌بندی 6 برتر پلتفرم هوش مصنوعی برای ساخت موزیک

    در این مقاله به معرفی و بررسی 6 پلتفرم برتر ساخت موزیک با هوش مصنوعی پرداخته شد. هر یک از این ابزار و پلتفرم‌ها از کارایی بالا و کیفیت فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند و این امکان را به شما می‌دهند تا تنها با چند کلیک به ایجاد موسیقی مورد علاقه خود بپردازید. با کمک ابزارهای هوش مصنوعی تولید آهنگ و موسیقی دیگر کار چندان دشواری نبوده و کلیه افراد آماتور و حرفه‌ای می‌توانند به ارتقاء دستاوردهای خود در این زمینه بپردازند. البته کارایی هوش مصنوعی محدود به ساخت موزیک نبوده و در عرصه‌های بسیاری از آن کمک گرفته می‌شود.


برای ارتباط با ما و اطلاعات بیشتر  از یادگیری مهارت های بروز شماره خودتون رو وارد کنید

جهت دریافت مشاوره رایگان شماره موبایل خود وارد کنید

 


تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاه خود را بیان می کند


    دیدگاه خود را بیان کنید

    به منظور بیان دیدگاه خود لطفا ابتدا وارد سایت شوید