فریلنسر کیست

سایت های فریلنسر

فریلنسر شدن و دریافت پروژه دورکاری یکی از امکانات عصر و دنیای کنونی ما است. شاید حتی در ۲۰ سال گشته هم کسی فکر نمی‌کرد که بتوان به وسیله فریلنسینگ از راه دور و تنها از طریق یک دستگاه لپ‌تاپ بتوان درآمد کسب کرد و شاغل شد. این روزها، بسترهای مناسبی در قالب سایت های فریلنسر ایجاد شده‌اند که به کاربران در سراسر دنیا اجازه یافتن شغلی متناسب با توانمندی‌ها و مهارتشان می‌دهند.

فریلنسر کیست؟

 

فریلنسر کیست؟

همان‌طور که گفته شد بسیاری از افراد دوست دارند بدانند فریلنسر چیست؟ فریلنسر (Freelancer) کسی است که همه‌ی قواعد زمانی و مکانی کار را به هم می‌ریزد. در سیستم او خبری از روش کاری سنتی و دفتر کار نیست و با قبول پروژه‌ی شما، فقط پایبندی زمانی پیدا می‌کند، که آن را به موقع تحویل دهد. در حالی که ممکن است، در هر ساعتی از شبانه روز و در هر شرایطی مشغول انجام آن باشد.

سایت های معروف برای پیدا کردن پروژه های فریلنسری

پونیشا

پونیشا قدیمی‌ترین سایت فریلنسری در ایران است که در هر حوزه‌ای که فکرش را بکنید پروژه فریلسنری در آن یافت می شود. با ایجاد یک حساب کاربری در پونیشا می‌توانید هم پروژه دریافت کنید و هم پروژه‌های خود را به دیگر فریلنسرها واسپاری نمائید.

برای ایجاد پروژه فریلنسری در پونیشا باید مبلغی را بپردازید که در زمان نوشتن این مطلب ۲۱.۰۰۰ تومان است. همچنین برروی هر تراکنش که در سایت انجام می‌شد، درصدی به عنوان کمیسیون به پونیشا تعلق می‌گیرد.

نقاطه قوت پونیشا

  • کمیت بالای پروژه ها
  • کمیت بالای فریلنسرها
  • سادگی استفاده از سایت

نقاط ضعف پونیشا

  • کمیسیون بالا
  • تعرفه نسبتا بالا برای تعریف پروژه

نویسش

نویسش به صورت تخصصی بر حوزه‌ی تولید محتوا فعال است و برخلاف اکثر سایت های فریلنسری شرایط و قواعد خاصی را برای جذب فریلنسر دارد. اگر کپی رایتر هست، می‌توانید در نویسش ثبت‌نام کنید و پروژه فریلنسری تولید محتوا بگیرید. میانگین درآمد در نویسش از پلفترم‌های مشابه بالاتر است و کیفیت بهتری را نیز در تعامل با کاربران نویسنده‌اش دارد.

نقاط قوت نویسش

  • تمرکز بر یک حوزه تخصصی
  • هزینه های استاندارد
  • تسویه حساب منظم

نقاط ضعف نویسش

  • فرایند بررسی صولانی
  • سخت‌گیری در جذب نویسنده

پارس کدرز

سایت فریلنسری پارس کدرز شباهت زیادی به پونیشا دارد و تقریبا ساختار عملکردی‌شان مشابه یکدیگر است. با این تفاوت که هزینه‌ی ایجاد پروژه فریلنسری در پارس کدرز ارزان‌تر است و در مقابل، تنوع کمتری در متخصص دارد.


وینا تلنت

وینا تلنت یک سایت فریلسنری متمایز از سه پیشنهاد پیشین است. بر خلاف سایت‌های قبلی که شما عمدتا با مشتریانی از ایران سروکار دارید، در ویناتلنت مشتریانی از سراسر جهان را می‌توانید پیدا کنید. به عبارت دیگر، هر پروژه فریلسنری که در این سایت ثبت می‌شود توسط یک مشتری و کارفرما است


نتیجه گیری

در پایان باید بگوییم فریلنسینگ هم جنبه‌های مثبت دارد و هم جنبه‌های منفی. متأسفانه پذیرفتن ریسک و توانایی خطرپذیری، از بخش‌های جدانشدنی و اجتناب‌ناپذیر این حرفه به حساب می‌آید و شما باید مدام با آن‌ها دست و پنجه نرم کنید.

ترس از شکست و عدم ثبات مالی است که باید در قبال آزادی خود بپردازید. با وجود همه‌ی این‌ها، فریلنسینگ موقعیتی است بی نظیر برای رسیدن به موفقیت و شناساندن خود به دنیای پیرامون‌تان! شما باید ببینید که آیا روحیه شما به آن شرایط می‌سازد یا نه، اگر روحیه ماجراجو و ریسک‌پذیر دارید، آزادکاری یا فریلنسینگ می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

اگر خوب دقت کنیم در هر شغلی مشکلات وجود دارد و اگر بخواهیم تعریفی از خوشبختی شغلی داشته باشیم باید بگوییم:

خوشبخت به کسی می‌گویند که با مشکلاتش، مشکلی نداشته باشد.

در صورتی که در حال حاضر فریلنسر هستید، به نظرتان باید چه مواردی را به این فهرست اضافه کنیم؟ خوشحال می‌شویم تجربه خود را از فریلنسینگ با ما و خوانندگان وبلاگ فرهنگ نوین در میان بگذارید.


تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاه خود را بیان می کند


    دیدگاه خود را بیان کنید

    به منظور بیان دیدگاه خود لطفا ابتدا وارد سایت شوید